Yabancı basın organlarına ağır suçlama

Suriye konusunda gerçekleri çarpıttıkları ve yalan haber ürettikleri iddia edilen dünya basınının iki önemli televizyon kanalına, Arap gazetecilerden de sert eleştiriler yöneltiliyor.

08.04.2012 - 00:00 | MediaCat

Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

Suriye konusunda gerçekleri çarpıttıkları ve yalan haber ürettikleri iddia edilen dünya basınının iki önemli televizyon kanalına, Arap gazetecilerden de sert eleştiriler yöneltiliyor. Arap Gazeteciler Birliği üyesi Rafik Lutf da bunlardan biri…

Lutf, sadece CNN International ve El Cezire’yi suçlamıyor. Ona göre, uydu üzerinden yayın yapan bir çok batılı ve Arap televizyon kanalı, Suriye hakkında gerçekleri çarpıtıyor.

Lutf, söz konusu iki televizyon kanalının, Suriye’deki "sabotajcılar" ile haber ürettiğini düşünüyor. Bu iddiasını desteklemek için anlattığı olay oldukça çarpıcı.

Suriye’nin Humus kentinden canlı yayın yapan bir kameranın aktardığı görüntüleri izlemeye başladığını anlatan Lutf, yedi saat boyunca kameranın aynı noktaya odaklanmasından şüphelenmeye başlıyor.

12 saat sonra görüntülerde bölgeden siyah dumanların yükselmeye başladığını kaydeden Luft, daha sonra CNN International ekibinin hızlıca bölgeye ulaştığını anlatıyor.

CNN International temsilcisi Arwa Damon’un Humus’taki petrol hattında patlamalar olduğunu bildirmesiyle şüpheleri artan Lutf, takip ettiği sabit kameranın görüntülerinin CNN’den yayınlanmaya başladığını görüyor.

"Kamera oraya CNN International için konulmuştu ve onlar patlamayı önceden biliyordu" diyen Lutf’a göre bu "sabotajcılar" ve CNN International’ın ortaklaşa haber "ürettiklerinin" açık kanıtı.

Patlama haberi daha sonra El Cezire’de de yayınlanıyor.

MUHABİR MUHALİFLER
İran devlet televizyonu Press TV de Suriye’deki muhabirlerinin, El Cezire’nin bu ülkedeki bazı temsilcilerinin "muhalifler" olduğuna yönelik iddialarına yer verdi.

Bu aktivistlerin kanal ile canlı bağlantı kurdukları sırada, patlama ve silah seslerinin eklendiğini belirten Press TV muhabirleri, kanalı gerçekleri çarpıtmakla suçluyor.

CNN’DEN İDDİALARA YALANLAMA

CNN’e daha önce de benzer suçlamalar yöneltilmişti. Ancak CNN bu iddiaları net bir dille yalanlamıştı.

CNN International’ın Başkan Yardımcısı Tony Maddox, daha önce benzer iddialara ilişkin olarak "saçmalık" değerlendirmesini yapmıştı. Maddox, "Suriye’deki mükemmel haberciliğimizin arkasında duruyoruz" demişti.

Humus ile Türkiye-Suriye sınırı arasındaki bölgede CNN ve El Cezire muhabirleri bulunuyor. El Cezire daha önce Lübnan bürosundan istifa eden gazetecilerin açıklamasıyla eleştirilerin hedefi olmuştu.

Çalışanlar, Suriye hakkında Katar kanalının yanlı bir politika izlediğini itiraf etmişlerdi. Kanalın Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad’ın devrilmesini isteyen Katar’ın dış siyasetine göre yayın yaptığı iddia ediliyor.

(Kaynak: Hürriyet Planet )