Türkiye’nin hikâye kodları

MediaCat Kasım sayısında Türk izleyicisinin kalbini fetheden hikâye kodlarını ele aldı.

01.11.2013 - 11:04 | MediaCat

MediaCat Kasım sayısında Türk izleyicisinin kalbini fetheden hikâye kodlarını ele aldı.
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

Efsaneler, mitolojiler, masallar ve Shakespeare’in ele aldığı öykülerde anlatacak başka öykü kalmadığı söylenegelir. Farklı dönemlerde yapılan çeşitli çalışmalar da hikâyelerin belirli sayıda temel konulardan oluştuğunu gösteriyor. Peki sihirli formül olmasa da yol gösterici bir harita işlevi gören bu kalıplardan hangisi Türk insanına daha çok hitap ediyor?

Reklamcılara sorduk: Bir reklamın tuttuğunu nasıl anlarsınız?

Reklamların gücünü, etkisini ve ne kadar beğenildiğini ölçen birçok araştırma var. Bunların ötesinde reklam profesyonellerinin, ürettikleri işlerin beklenen etkiyi yarattığına, istenen sonuçlara ulaştığına dair sezgileri var. Sektörün usta isimlerine hangi işaret ya da göstergelerin ‘bu iş tuttu galiba’ diyebilmek için yeterli olduğunu sorduk.

Son dönemin en iyi 10 reklam içgörüsü

Saniyelerle ölçülen sürelerle tüketiciyle konuşan reklamları, aynı sürede değerlendirip iki kelime ile yargılarız çoğu zaman. ‘Olmuş’ ya da ‘olmamış’. Kimi zaman günler kimi zamansa aylar süren zorlu çalışmalarla şekillendirilen mesajların tüketiciye etkili bir şekilde ulaşması ise yaratıcılık ve mizahtan öte, kampanyanın ardındaki içgörü ile şekilleniyor. MediaCat, Kasım sayısında son dönemin en iyi reklam içgörülerini seçti.

Kamu spotlarının nöro-performansı

Ekranlar sigaradan obeziteye, trafikten dayanışmaya kadar çeşitli sosyal meselelere ilişkin kamu spotları ile dolu. Peki bunlar izleyici zihninde nasıl bir etki yaratıyor? MediaCat, ThinkNeuro işbirliğiyle son dönemin en popüler kamu spotlarını EEG testine tabi tuttu. Analiz sonuçlarına göre AESTM (reklam etki skoru) en yüksek reklam filmi, Kızılay – Kan Bağışı spotu oldu.

Türkiye’nin radyo starları

Ceyhun Yılmaz

Kendi şöhret sahasını yaratan ve diğer mecraların yanı sıra yeni teknolojilere de meydan okuyan radyonun yarattığı efsane radyocuları bir listede bir araya getirdik. Teşbihte hata olmaz diyerek bir futbol sahasına yerleştirdiğimiz bu isimlerin her biri oynadığı mevkide harikalar yaratıyor. İşte Türk radyoculuğunun son dönem ilk 11’i.

Pazarlamanın kara şövalyesi: Dark Marketing

İsmi sizi korkutmasın zira karanlıklar ve gölgeler içinde hüküm süren bir kanun kaçağı değil dark marketing. Aksine markalar tarafından sıklıkla tercih edilen bir yöntem. Tercih edilmesinin sebepleri arasında öne çıkanlarsa markayı sohbetlerin ilgi çekici konusu haline getirmeye çalışmak ve iletişimin ana yollarının tıkanması.

Kasım ayı söyleşileri

Mesut Yar: ‘Ulan böyle konukluk mu olur?!’

Mesut Yar

Gani Müjde’ye Kahpe Bizans’ı yazdığı sırada ‘Beni de oynatsana’ diyerek oyunculuk iştahını ilk kez dillendirdiğini söyleyen Mesut Yar, Babam Sınıfta Kaldı dizisinde rol alarak bu arzusunu yerine getirdi. Konuk oyuncu olarak girdiği dizide 17’inci bölümü geride bırakan Yar, bu konukluğun olağandan uzun ömrünü keyifle anlatıyor. Yar, favori dizilerini, vazgeçemediği markayı ve sektördeki macerasını MediaCat’le paylaştı.

Nuh Albayrak: ‘Artık yedek değil ilk 11’deyiz’

Nuh Albayrak Türkiye gazetesinin kısa süre önce ‘Türkiye değişti, biz aynı kalamazdık’ sloganıyla girdiği değişim sürecini anlattı. Özel haberciliğe verdikleri değerle uzun süredir hak ettiklerini düşündüğü ilgiyi bulduklarını söyleyen Albayrak, gazetenin artık ilk 11’de kendine yer bulduğunu söyledi.

İzzet Çapa: ‘İlla çorba mı yapmam gerekiyor?’

İzzet Çapa

Sanılanın aksine son üç senedir değil 16 yaşından bu yana gazetecilik yapan İzzet Çapa, repertuvarı geniş tutarak röportajlarında konuk ettiği cumhurbaşkanını da, dünyaca ünlü bir oyuncuyu da ve sıradan vatandaşı da eşit şekilde yansıtmayı tercih ediyor. Çapa’ya göre bir röportajın başarması gereken şey kiminle yapılıyorsa yapılsın ona dair bilinmeyen bir yönü ortaya çıkarabilmek.

Emmanuel Seuge: ‘Ürettiklerimiz yaratmaya çalıştığımız büyük resmi şekillendirmeli’

Müzik, spor ve eğlence sektörlerine yaptığı yatırımlarla ve bu yolda izlediği stratejiyle yaratıcı içerik üretmenin bir marka için belirleyici olduğunun kanıtı belki de Coca-Cola. ‘Ürettiklerimiz adeta bir yapbozun parçaları gibi birleşmeli ve yaratmaya çalıştığımız büyük resmi şekillendirmeli’ diyen The Coca-Cola Company Global İşbirlikleri ve Girişimlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Emmanuel Seuge ile konuşmacı olarak katılacağı Brand Week Istanbul öncesinde bu stratejinin ardındaki içgörüyü ve sonuçlarını konuştuk.

Ravi Singh: ‘Kampanya internette de yer almıyorsa kazandırmaz’

Electionmall Technologies’in kurucusu ve CEO’su Ravi Singh, Brand Week kapsamında düzenlenecek Siyasi İletişim Zirvesi İstanbul’a geliyor. Girişimci, yazar ve eski bir politikacı olarak deneyimleriyle şekillendirdiği online seçim kampanyalarıyla gündem yaratan Singh, Brand Week Istanbul öncesi sorularımızı yanıtladı.

Yüce Zerey: ‘Bizde fikir demokrasisi var’

Dijital mecraların yükselişi tüketicileri olduğu kadar markaları da bir dizi yeni davranışı içselleştirmeye itiyor. Pazarlama dünyasının değişen dinamiklerini anlamak için Coca–Cola İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey ile dijital mecraların reklamveren ve ajanslar tarafından nasıl algılandığını, bu yeni oyun alanında başarılı olmak için izlenmesi gereken stratejileri ve benimsenmesi gereken yaklaşımları konuştuk.

Haluk Okutur: ‘Çin bizden simit bekliyor’

Haluk Okutur

Halkla buluştuğu 2002 yılından bu yana yurtiçi ve yurtdışında büyüme çalışmalarını aralıksız sürdüren Simit Sarayı’nın ortaklarından Haluk Okutur ile markanın reklam çalışmalarını, Simit Sarayı’yla erişmek istedikleri duygusal ve stratejik hedefleri ve bu atılımın Türkiye’de ve dünyada simite bakışı nasıl değiştirdiğini konuştuk.

Devamı ve daha fazlası MediaCat Kasım sayısında…