Teknoloji ve yaratıcılığın sınırlarında yüzen bir ajans

Jam3’nin işlerinden örnekler.

13.11.2015 - 13:44 | Ozan Mert

Teknoloji ve yaratıcılığın sınırlarında oyunlar oynayan bir ajans
14
paylaşım
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+
Nedir?

Brand Week Istanbul’un bu yılki en renkli konuklarından ikisi Kanadalı dijital prodüksiyon ve tasarım ajansı Jam3’nin kurucuları Pablo Vio ve Mark McQuillan olacak. Hem Digital & Mobile Day hem de Brand Academy Day’de sahne alacak ikili, yaratıcılık alanındaki yeni işbirliği modelleri ve yeni zanaat anlayışı üzerine konuşacaklar.

Jam3, son teknoloji ürünü araçları harmanlayarak anlatılara deneyimsel bir boyut kazandırmasıyla meşhur. Brand Week Istanbul yaklaşırken Jam3’yi biraz daha yakından tanımak üzere ajansın işlerine bir göz gezdirdik.

Çanakkale’nin Evlatları: Benzersiz bir Çanakkale Savaşı belgeseli

Jam3 yabancımız değil. Ajansın bu yıl Kale Grubu için Modiki ile birlikte hazırladığı “Çanakkale’nin Evlatları”, Çanakkale Savaşı’nın 100’üncü yıldönümü için hazırlanan interaktif bir belgesel. Kullanıcılar bir yandan oğullarını savaşa yollayan, biri Türk biri Avustralyalı iki annenin anılarını dinlerken bir yandan da interaktif bir harita üzerinde gezinebiliyor; fotoğraflar, videolar ve metinlerden oluşan zengin bir ek içeriği inceleyebiliyorlar.

#FutureSelf: 20 yıl sonraki halinizle sohbet etmek ister miydiniz?

Publicis Paris, Fransız GSM şirketi Orange için internet kullanıcılarını 20 yıl sonraki halleriyle bir araya getirmek istediğinde yardım için Jam3’ye başvurdu. Jam3’nin 3D animasyon, yüz tanıma ve ses teknolojilerini bir araya getirerek hazırladığı platform kullanıcıların kendi dijital olarak oluşturulmuş, yaşlı halleriyle sohbet etmelerini sağladı.

Enjoy Your Privacy: Siber güvenliğe bir de bu perspektiften bakın

Jam3’nin Leo Burnett ABD ile Norton için hazırladığı Enjoy Your Privacy, kullanıcıları bir grup karakteri dışarıdan gözetleyen bir hacker’ın yerine koyan interaktif ve çift ekranlı bir deneyimdi. Mobil cihazlarını bilgisayarları ile eşleştiren kullanıcılar bir yandan karakterlerin ev hallerini sergileyen, uzaktan çekilmiş görüntüleri bilgisayardan izlerken diğer yandan da onların cep telefonlarına sızıp özel dosyalarına erişebiliyor, böylece hikâyeyi çözebiliyorlardı.