Taraf’ın haberi istifa getirdi

Taraf'ın 3 yıl öncesine ait yayınladığı WikiLeaks belgesi ÇGD'de çatlağa yol açtı.

17.05.2011 - 00:00 | MediaCat

Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

Taraf’ın 3 yıl öncesine ait yayınladığı WikiLeaks belgesi ÇGD’de çatlağa yol açtı.

Taraf gazetesinde 13 Mayıs Perşembe günü yayınlanan Wikileaks Türkiye belgelerinde "Medyanın hal-i pür melali" başlıklı haberde çeşitli gazetecilerin Türkiye’de ki medya ile ilgili ve AKP’nin medya üzerindeki baskısı ve medya içi çelişkiler konularında ABD diplomatlarıyla yaptıkları görüşmelere ve bu görüşmelerin ABD Büyükelçiliği raporlarına yansımasına yer verilmişti.

Çağdaş Gazeteciler Derneği Başkanı Ahmet Abakay da Büyükelçi ile görüşen gazeteciler arasındaydı.

ÇGD YÖNETİMİNDEN İSTİFA ETTİ

Abakay’ın Temmuz 2008’den önce yaptığı bu görüşme, ÇGD yönetiminde çatlağa yol açtı. Abakay’ın, dernek yönetiminden habersiz böyle bir görüşme yapamayacağını ileri süren Ali Tarık Hatipoğlu dün bir açıklama yaparak ÇGD yönetiminden istifa ettiğini açıkladı.

Açıklama şöyle:

“Gizli yapılan her yabancı resmi kuruluşa bilgi verme işlemi ajanlık kapsamındadır. Biz biliriz ki bu tür görüşmelerin basına yansıyan belli bölümüdür ve yansımayan bölümü ise bunun üzerindedir. Ayrıca diğer isim yapmış gazetecilerin de böylesine bir faaliyet kapsamında diplomatlarla iletişime geçmesi ve bunun medyamızca sessizce karşılanması ülkenin ve medyanın içine düştüğü durumu göstermesi açısından "Medyanın hal-i pür melali" dir. (… ) ÇGD ’nin Genel Başkanı’nın yönetimin bilgisi dışında olması bir yana bu görüşmeyi yapmış olmasını içime sindiremiyorum.

YÖNETİMİ DE İSTİFAYA ÇAĞIRDI

Hatipoğlu açıklamasında ayrıca ÇGD yönetimini de istifaya çağırdı:

“Abakay yönetimini bu konuda duyarlı olmaya, bu çerçevede en kısa zamanda istifaya çağırarak, yönetimden istifa ediyor ve üzüntülerimi belirtiyorum”

Gazeteciler.com