Second Life’ta ilk Türk markası: Vestel

Vestel, sanal alemin dijital yaşam platformu Second Life’a ilk Türk markası olarak katıldı. İsteyen herkese ikinci bir yaşam şansı sunan internetin ilk ve tek gerçek yaşam simülasyonu Second Life’ta ada satın alan Vestel, sanal ortamda ziyaretçilerine eğlenceden ürün tanıtımına pek çok hizmet sunacak.

12.06.2007 - 16:23 | MediaCat

Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

Vestel, sanal alemin dijital yaşam platformu Second Life’a ilk Türk markası olarak katıldı. İsteyen herkese ikinci bir yaşam şansı sunan internetin ilk ve tek gerçek yaşam simülasyonu Second Life’ta ada satın alan Vestel, sanal ortamda ziyaretçilerine eğlenceden ürün tanıtımına pek çok hizmet sunacak.

Second Life Türkiye ve Türkiye’nin ilk ve tek Second Life sistem geliştiricisi Brand Institute ekibi ile yapılan işbirliğiyle sisteme katılan Vestel, Second Life’in ilk ve tek Türk sermayeli alışveriş merkezi Alexandre Trade Center’da faaliyetlerine başladı. Kısa süre sonra tasarımı tamamlanacak Vestel Country adası da site sakinlerinin hizmetine sunulacak. Vestel’in son teknoloji eseri yaklaşık 60 ürününün tanıtılacağı ve 2010 yılı bayi çözümlerinin sergileneceği 64 bin m²’lik adada birçok sürpriz hediye de kullanıcıları bekliyor olacak.

Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama A.Ş. Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Buket Besen Kafalı, Vestel’in Second Life’a katılmasının ardında kurumun yüzü dünyaya dönük genç kimliğinin yer aldığını belirterek “Teknolojinin öncüsü Vestel’in, bu konuda da öncülük etmesi tesadüf değil. Internet, tüketiciye ulaşmada önemli bir mecra oldu ve bu önem hızla ilerliyor. Özellikle teknolojik vaadi ve yepyeni ürün gamıyla genç Türk tüketicisinin büyük beğenisini kazanan Vestel, teknolojiyi geliştirmenin yanı sıra, internet kullanıcılarına ulaşmak için teknolojinin olanaklarını da kullanıyor. Second Life’da yaratıcılığın sınırı yok. Tek ihtiyacınız olan, yaratıcılığınız ile teknolojiyi buluşturmak. Burada Vestel’in vizyoner yaklaşımıyla uçmak isteyenlere açık davetimiz var. Adayı ziyaret edenler kuşkusuz çok eğlenecek; hayal gücümüz sınır tanımayacak” diye konuştu.


Second Life ve Second Life Türkiye

2003 yılında merkezi San Francisco’da bulunan Linden Lab isimli bir şirket tarafından üyelerine ikinci bir yaşam vaadiyle kurulan Second Life, insanların gerçek dünyada yapamadıkları her şeyi sanal bir evrende yapmasına olanak tanıyan, dinamik altyapısıyla sürekli büyüyen bir simülasyon.

Bu siteye üye olan kullanıcılar, uçmak, ışınlanmak, gerçeğinden farklı fiziksel özelliklere sahip olmak gibi istedikleri her türlü özelliği edinebiliyor. Oyun içinde yer alan birçok dünya markası, Second Life’ta kendi tanıtımlarını yaparken çeşitli kampanya ve organizasyonlarda yer alıp yeni çıkan ürünlerini piyasaya sunmadan önce buradan satabiliyor. Adidas, Nike, Intel, Cisco, Sony, BMW gibi çok sayıda marka bu mecrada yer alıyor.

Ağırlıklı olarak 18 yaş üstü internet kullanıcılarına seslenen sitenin 7,2 milyon kayıtlı üyesinin arasında 3500 Türk de bulunuyor. Linden dolarıyla harcama yapılan platformda, bir günde 1.5 milyon dolarlık ödeme gerçekleştiriliyor.

Başlangıçta sadece Türk Second Life kullanıcılarını oyun içinde bir araya getirmek için kurulan Second Life Türkiye, bugün ikinci hayatın en büyük Türk kullanıcı topluluğu. Second Life içinde yer almak isteyen kuruluşların taleplerini karşılayabilmek için Second Life Türkiye tarafından kurulan Brand Institute, oyuna dahil olmak isteyen markalara çevre düzenlemesinden teknik çözümlere ve proje danışmanlığına birçok alanda sistem geliştiricisi olarak faaliyet gösteriyor.