Sabah-ATV 1,1 milyar dolara satıldı

TMSF’nin Sabah-ATV Ticari ve İktisadi Bütünlüğü’nü satış ihalesi Sarıyer'deki Ahmet Afif Paşa Yalısı'nda yapıldı. TMSF Başkan Yardımcısı ve İhale Komisyonu Başkanı Fethi Çalık başkanlığında gerçekleştirilen ihaleye tek teklif sahibi olan Turkuaz Radyo, Televizyon ve Yayıncılık Anonim Şirketi katıldı...

05.12.2007 - 11:35 | MediaCat

Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

TMSF’nin Sabah-ATV Ticari ve İktisadi Bütünlüğü’nü satış ihalesi Sarıyer’deki Ahmet Afif Paşa Yalısı’nda yapıldı. TMSF Başkan Yardımcısı ve İhale Komisyonu Başkanı Fethi Çalık başkanlığında gerçekleştirilen ihaleye tek teklif sahibi olan Turkuaz Radyo, Televizyon ve Yayıncılık Anonim Şirketi katıldı.

Sabah-ATV Çalık Grubu’na satıldı

Şeffaf kutuda bulunan teklif açıldı. Turkuaz Grubu, ihalede muhammen bedel olarak belirlenen 1 milyar 100 milyon doları teklif olarak sundu. Komisyon Başkanı Çalık, Turkuaz’dan teklifini artırmasını, en az artırma tutarının 10 milyon dolar olduğunu söyledi. Ancak Turkuaz Grubu, tekliflerinin 1,1 milyar dolar olduğunu, artıramayacaklarını bildirdi. Komisyon Başkanı’nın, “En azından 10 milyon dolar artırın” ısrarı da şirket tarafından kabul edilmedi. Bunun üzerine Komisyon Başkanı Çalık, “Teklifi kabul ediyoruz ve onaylamak üzere Fon Kurula arzedeceğiz. İhale sonuçlanmıştır” açıklaması ile ihaleyi bitirdi.

İhale için ön yeterlilik alan üç gruptan Amerikalı özel yatırım şirketi Carlyle ve Nurol ortaklığı ile Lüksemburg merkezli RTL-İpek-Sancak grupları başvuruda bulunmamış ve teklif verme sürecine sadece Çalık Grubu kalmıştı. Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun satışa çıkardığı Sabah-ATV ihalesine tek teklif dün akşam saatlerinde Çalık Grubu’nun şirketi olan Turkuaz’dan gelmişti.

İhale ile ilgili son kararı Fon Kurulu verecek.

TMSF, 1 Nisan 2007’de Medya Grubu (Dinç Bilgin Grubu) ve Merkez Grubu (Turgay Ciner) şirketlerinin temettü hariç ortaklık hakları ile yönetim ve denetimlerini devralmıştı. Karar, Bilgin ile Ciner arasında gizli protokolün ortaya çıkması ve TMSF’nin yanıltıldığının anlaşılmasına dayandırılmıştı. Daha sonraki süreçte Merkez Grubu’na bağlı Kanal 1 Ciner’e geri verilmişti.

Kaynak: Hürriyet