Reklam kavgasının galibi Murdoch

İtalya’da Başbakan Berlusconi ve Rupert Murdoch’ın kanallarının mahkemeye taşınan reklam verme kavgası Murdoch’ın lehine sonuçlandı...

28.10.2009 - 00:00 | MediaCat

Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

İtalya’da Başbakan Berlusconi ve Rupert Murdoch’ın kanallarının mahkemeye taşınan reklam verme kavgası Murdoch’ın lehine sonuçlandı.

Milano mahkemesi, Berlusconi’nin kanallarının Murdoch’a karşı haksız rekabet yürüttüğüne karar verdi.

İtalya’da büyüyen medya savaşı Murdoch’ın zaferi ile sonuçlandı. Milano mahkemesi İtalya Başbakanı Silvio Berlusconi’ye ait Mediaset şirketinin Rupert Murdoch’a karşı haksız rekabet yaptığına karar kıldı.

Mahkeme İtalyan Başbakanının medya gücünün Murdoch’a ait Sky Italia kanalının reklam vermesini engellediğini açıkladı. Hakim söz konusu durumun yasal olmadığını ve haksız rekabete yola açtığını belirtti ancak Mediaset’i Sky’a ait reklamları almaya zorlayamayacağını da söyledi. Sky Italia Mediaset’e ait RTI ve Publitia kanallarını reklam verme konusunda engelledikleri gerekçesiyle dava etmişti. Kararın açıklanması ardından görüş bildiren Sky, Mediaset ile görüşmelere yeniden başlayabileceklerini açıkladı. Mediaset ise kararın herhangi bir zorlama içermediğini ve grubun politikasını etkilemeyeceğini açıkladı.

Şifreli kanal rekabeti
İtalya’nın bir numaralı medya devi Mediaset daha önceden Sky Italia’nın liderliğinde olan şifreli kanal uygulamasına geçiş yapmıştı. Publitalia ve RTI’nin Sky’a ait reklamları yayımlamaması Mediaset’in şifreli kanalını desteklemek amaçlı olduğu düşünülüyor. Sky Italia’nın 4,8 milyon abonesi bulunuyor. İtalya’daki en zenginler arasında bulunan başbakan Berlusconi’nin Forbes tarafından tahmin edilen mal varlığı 6,5 milyar dolar olarak açıklanmıştı. Başbakanlığının 3’üncü dönemini yürüten Berlusconi ayrıca Mediaset medya devi ve Milan futbol kulübünün de sahibi. Berlusconi Murdoch ile özel hayatı konusunda çıkan haberler yüzünden sorunlar yaşıyor. İtalya Başbakanı, Murdoch gazetelerinin ve özellikle Times gazetesinin özel hayatını ilgilendiren skandal haberler yaparak kendisinin kişisel olarak hedef alındığını söylüyor. Medya devi Murdoch News Corp şirketine bağlı Sky televizyonu ve İngiltere’de Times ve Sun ile ABD’de Noew York Post ve Wall Street Journal gazetelerinin sahibi olarak tanınıyor.

Kaynak: hurriyet.com.tr