Reklam dünyasının unutulmazları

Oğuzhan Akay, Feridun Hürel ve Yıldırım Memişoğlu'nun efsane kareleri.

11.12.2017 - 11:19 | MediaCat

Reklam dünyasının unutulmazları
9
paylaşım
Facebook
Twitter
-Share on LinkedIn
+
Nedir?

Reklam tarihimizden üç kareyi yeniden canlandırmak ve iletişim sektörünün değişen ve değişmeyen yanları üzerine düşünmek istedik. Oğuzhan Akay, Feridun Hürel ve Yıldırım Memişoğlu bizi kırmadılar ve birazdan göreceğiniz pozlarıyla, yıllar sonra geçmişe ve dönüşen değerlere referanslar verdiler.

Oğuzhan Akay

“Fotoğraf aslında iki ayrı dönemi temsil ediyor. Before/after gibi biraz da. Öncesi, kişisel tarihimde elmayı başımın üstünde tuttuğum dönemi temsil ediyor. Aynı zamanda İsviçreli kahraman okçu Giyom Tell’in oğluna isabet ettirmeden vurduğu elmaya atıf yapıyor. Markalar ve hedefi bulmak, vurmakla ilgili. Tüketiciyi vurmadan, başarılı olmayı anlatıyor. Kült olmuş bir fotoğraf ve an.”

Reklam dünyasının unutulmazları

“Sonrasındaki fotoğraf da günümüzün bir özeti veya temsili gibi. Tepedeki elma, bu kez efsane olmuş bir markanın amblemi. Mobili, datayı ve dijital kullanımını temsil ediyor. O yine her şeyin üzerinde. Grafikte mac kullanımından dolayı da sektörün önemli iş üretim araçlarından birini işaretliyor. Efsane yaratan bir marka, elma sembolüyle hayatımızda. Düşüncelerimizi, fikirlerimizi gerçeğe dönüştüren bir araç o. Değişmeyen tek şey, hedefe ulaşmakla ilgili.”

Feridun Hürel

Reklam dünyasının unutulmazları

MediaCat kapağında ilk kez bir reklamcı yer alıyordu. Reklamda özdenetimin konuşulduğu 2002 yılında hazırlamıştı bu kapağı Feridun Hürel. Özdenetimin, reklamcının kendisinden başladığını savunmuştu. 2017 yılında bu görsel neyi temsil ediyor peki? İletişimin her adımında hepimiz daha hassas hareket ediyoruz; ince eleyip sık dokuyoruz. Markaların, gücü ele geçiren tüketiciler karşısında daha görünür ve kırılgan olduğu zamanımızda, özdenetim mekanizmaları belki de hiç olmadığı kadar güçlü.

Reklam dünyasının unutulmazları

Yıldırım Memişoğlu

(nam-ı diğer Ali Desidero)

“Ali Desidero reklamlarını bugün oynatsınlar yine aynı etkiyi yapacaktır. Çünkü toplumun tabanında herhangi bir değişiklik yok. Mahalledeki abilikte de bir değişiklik yok. Küçük format değişikliği var sadece. Belki teknolojik oldu onlar biraz. Elinde tespih yok da cep telefonu var. Burası Doğu kültürünün bir toprağı. Ali Desidero karakterini, o şablonu buradan söküp atamazsınız. Bir omuz düşüklüğü var hepimizde. Etiler’de de görürsünüz aynı omuz düşüklüğünü… Akmerkez’de dolaşırken de görürsünüz.”

Reklam dünyasının unutulmazları