Pokémon GO pazarlamanın kurallarını etkiler mi?

1990'lı yılların en popüler çizgi filmlerinden Pokémon'un mobil oyunu Pokémon GO, internetin deneyim platformuna dönüşmesinin ilk adımı.
01.08.2016 - 10:43
7
paylaşım
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+
Nedir?

“Bugünün para birimi bilgi olabilir, ancak geleceğin para birimi deneyim olacak” demişti daha bir ay önce Kevin Kelly. Bunun ne anlama geldiğini anlamamız uzun sürmedi.

1990’lı yılların en popüler çizgi filmlerinden Pokémon’un yaratıcısı Nintendo Pokémon GO mobil oyununu 6 Temmuz 2016’da piyasaya sürdü ve sadece bir hafta içerisinde hisselerinde 11 milyar dolarlık artış yaşandı.

Pazarlamayı dönüştürebilecek mi?

6 Temmuz’da ilk önce Yeni Zelanda ve Avustralya’da, hemen arkasından ABD’’e piyasaya sürüldü Pokémon GO. Ancak sadece üç ülkede piyasaya çıksa da dünyanın her yerinde kullanıcılar çeşitli yöntemlerle oyunu indirdiler. 24 saat geçmeden tarihin en çok indirilen mobil oyunu oldu.

Pokémon GO pazarlamanın kurallarını etkileyebilecek mi?

MediaCat’te Pokémon avı

Pokémon GO çıkar çıkmaz tabii ki markaların ve pazarlamacıların da en büyük ilgi odaklarından biri oldu. Pek çok pazarlamacı Pokémon GO’nun ve arkasından gelecek bu tür oyunların pazarlamanın kurallarını yeniden yazabileceğini tartışmaya başladı. Artırılmış gerçeklik kullanarak oyuncuların dünyanın çeşitli yerlerindeki gerçek lokasyonları ziyaret edebilmelerinin pazarlama için inanılmaz bir potansiyel sunabileceğini konuşmaya başladılar. Artırılmış gerçeklikle pazarlama açısından güçlü çekim alanlarının nasıl yaratılabileceğine kafa yormaya koyuldular.

Oyunu geliştiren Niantic pazarlama fırsatları üzerinde çalıştıklarını, PokéStop’ları satabileceklerini duyurur duyurmaz McDonald’s harekete geçti. Yapılan anlaşma sonucu oyuncular McDonald’s’larda daha fazla puan ve hediyeler kazanabilecekler.

Diğer pazarlama fırsatları ve gelecek yeni artırılmış gerçeklik projeleri tartışıladursun Pokémon GO internetin de büyük bir hızla, Kelly’nin bahsettiği deneyim platformuna dönüşmesinin ilk adımı oldu.