Newsweek, Rusya’da son sayısını çıkardı

Rus Newsweek tüm haklarına ve yayın lisansına sahip olan Axel Springer Russia şirketi...

19.10.2010 - 00:00 | MediaCat

Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

Rus Newsweek tüm haklarına ve yayın lisansına sahip olan Axel Springer Russia şirketi pazartesi derginin web-sitesinde yayınladığı bildiride, derginin maddi giderleri kapatamadığından yayınına son verme kararının alındığı belirtildi.

Axel Springer Rusya’da 2004’ten bu yana ‘Russki Newsweek’ adı altında yayında olan dergi için açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "Axel Springer’e ait her markanın ilk amacı uzun vadeli olarak ekonomik başarı ve maddi gelir sağlayan bir kuruluş haline gelmektir. Bu yüzden Axel Springer kararlarını siyasi nedenlere göre değil ekonomik nedenlere göre alır. 6 yıl varlığı boyunca Russki Newsweek dergisi maddi açıdan kar getirmediği için şirketin yayın lisansından vazgeçildi"

Derginin yayın yönetmeni Mihail Fişman’ın ise Axel Springer’in farklı birimlerinde yer alması bekleniyor. Konu ile ilgili Finam Radyosu’na açıklamalarda bulunan Fişman, "Yayınevinde kalmam teklif edildi. Bu konuyu düşüneceğim. Dergi bugünden itibaren yayın hayatına son veriyor." şeklinde konuştu.

Daha önce Alman Spiegel dergisi tarafından yapılan haberde Axel Springer’in Rusya’da Russki Newsweek dergisi için alıcı aradığını yazmıştı. Spiegel Russki Newsweek’in yılda 1 milyon dolar zarar getirdiğini yazarak, derginin satılamadığını da öne sürmüştü.

Öte yandan derginin Rusya’nın önde gelen milyarderi Oneksim şirketi sahibi Mihail Prohorov’un satın alabileceği ifade ediliyor. Bu konu ile ilgili henüz bilgi netleşmezken bazı çevreler Kremlin’in Russki Newsweek’in kurtarılmasına olumlu bakılmadığı iddia edildi.