Medya devi 91 milyon dolar zarar etti!

News of the World (NotW) gazetesinin telekulak skandalı nedeniyle kapatılması medya devi Rubert Murdoch'a 91 milyon dolara mal oldu.

04.11.2011 - 00:00 | MediaCat

Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

News of the World (NotW) gazetesinin telekulak skandalı nedeniyle kapatılması medya devi Rubert Murdoch’a 91 milyon dolara mal oldu.

News International’dan (NI) yapılan açıklamada, şirketin en kazançlı gazetelerinden olan 168 yıllık NotW’un kapatılmasından dolayı yaklaşık 91 milyon dolar zarar edildiği bildirildi. Avustralya asıllı medya devinin en çok kazanan gazetelerinden biri olan NotW, Murdoch’un İngiltere’deki şirketlerinin çatı kuruluşu News International’a (NI)bağlı faaliyet gösteriyordu.

Telekulak soruşturması sebebiyle oğlu James Murdoch ile meclis komisyonuna ifade veren Rupert Murdoch’un, BSkyB dijital uydu ihalesinden de çekilmek zorunda kalarak 130 milyon dolar zarar ettiği kaydediliyor.

Murdoch, çalışanlarının telekulak skandalına karışması sebebiyle onlarca gazeteci ve üst düzey yöneticisinin gözaltına alındığı 168 yıllık NotW gazetesini kapatma kararı almıştı. Medya devi, yüzde 30’una sahip olduğu BskyB’nin yüzde 100’ünü almak için gireceği ihaleden de çekilmek zorunda kalmıştı.

(Medyatava)