“Gayrimenkul sektörüne sanatsal yaklaşım…”

TBWA \ Istanbul’un Stratejik Planlama Direktörü Tuğyan Çelik, kendilerine ödül kazandıran 42 Maslak projesini MediaCat için stratejik açıdan değerlendirdi.

13.11.2012 - 07:29 | MediaCat

Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

TBWA \ Istanbul’un Stratejik Planlama Direktörü Tuğyan Çelik, kendilerine Golden Drum’da Grand Prix Ödülü kazandıran 42 Maslak projelerini stratejik açıdan değerlendirdi.  

42 Maslak projesini izlemek için tıklayınız.

“Türkiye’nin en aktif iletişim yapılan sektörlerinden biri gayrimenkul sektörü. Başta televizyon ve basın olmak üzere tüm mecralarda birçok farklı marka iletişim yapıyor. Sektörde mecra seçimleri benzerlik gösterdiği gibi iletişim mesajları da benzerlik gösteriyor.

Çok markalı, benzer mecralı ve mesajlı sektörde projeler isimlerini öğretmek ve tüketicide farkındalık yaratabilmek için yoğun medya yatırımları yapıyorlar.

İletişim mesajı ve mecra kullanımı

42 Maslak projesi, iletişim mesajı, mecra kullanımı ve duruşuyla tüm diğer projelerden çok net olarak kendisini ayrıştırıyor. Bu ayrışmanın temelinde konuşulan hedef kitlenin iç görüsünün iyi anlaşılması yatıyor.  Markanın inancı, şehirli ve yüksek gelir grubundan insanların ‘yaşadıkları yerlerin onların hayata karşı duruşlarını belirlediği’ gerçeğinden çıkılarak yaratıldı.  Bu kitlenin hayatındaki sanatın önemi, markanın inancına taşındı ve ‘Artful Living’ projenin ‘marka inancı’ olarak belirlendi. 42 Maslak, bir gayrimenkul projesinden ziyade sanatla iç içe bir yaşam sunan hayat tarzı projesi olarak ele alındı.

Rakipler rasyonel özellikler üzerinden projelerini tanıtmaya çalışırken, 42 Maslak hedef kitlenin hayat tarzına yönelik bir iletişim mesajı oluşturdu.

Bu kampanyanın en güçlü yönü, ‘Artful Living’ marka inancının çok doğru bir şekilde marka davranışına aktarılmış olması. Sanatı sahiplenen, sanatı merkezine koyan proje, tüm yaptığı iletişimlerde de bu yönde davrandı.

‘Artful Living’ anlayışı paralelinde, inşaat alanında çalışan tüm iş makineleri tasarım sanatçıları tarafından tasarlandı ve rengârenk boyandı. İnşaat sahalarında görmeye alıştığımız renksiz, dağınık görüntülerin; sanat işlerinin renkli ve cazibeli dünyasıyla oluşturduğu kontrasttan faydalanan bir görsel yaklaşım oluşturuldu.

İnşaat alanında işçilerle birlikte çekilen filmden bir sinema reklamı hazırlandı. İnşaat alanında moda çekimleri yapıldı. PR projelerinde de sanat yaklaşımı güçlü şekilde sürdürüldü. Harvey Nichols’ın vitrininde çağdaş sanatçımız Günseli Kato, 42 Maslak’ı yorumladı.

Benzerliklerin hakim olduğu gayrimenkul sektöründe, inancını davranışa döken ve bunu yaparken de inşaat ve sanat gibi iki kontrast alanı iletişimlerinde birleştiren, konvansiyonel mecraların dışına çıkarak hedef kitlesiyle buluşan proje kısa zamanda kendisini öğretti. Birçok yarışmada ödül alan proje, Golden Drum’da TBWA\ISTANBUL’a Grand Prix Büyük Ödülünü kazandırdı.”