ekolay.net global oyuncu ile işbirliğine gitti

Global oyun pazarının önemli oyuncularından GamersFirst’le işbirliğine imza atan ekolay.net, bu anlaşmayla birlikte Türkçe oyun içeriğine büyük katkı sağlayacak...

07.04.2010 - 00:00 | MediaCat

Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

Global oyun pazarının önemli oyuncularından GamersFirst’le işbirliğine imza atan ekolay.net, bu anlaşmayla birlikte Türkçe oyun içeriğine büyük katkı sağlayacak.

ekolay.net, oyun alanında iddialı bir adım attı. Oyun kanalının adını “oyuncu.com” olarak yenileyen şirket, Free2Play (ücretsiz oyun) ve MMOG (ücretsiz çok oyunculu oyun) alanında global arenada iş yapan “GamersFirst” ile işbirliği yaptı. Bu çerçevede, GamersFirst’ün 160’dan fazla ülkede 23 milyondan fazla oyuncu tarafından oynanan popüler oyunları “oyuncu.com” sitesi üzerinden kullanılmaya başlıyor. Yeni ortaklığın tanıtımı için toplantıda konuşan Doğan Online (DOL) CEO’su Babür Çelebi, işbirliğinin Türk internet dünyası için büyük bir adım olduğuna dikkat çekerek, “Türkiye’de oyun pazarı 40-50 milyon dolar büyüklüğe sahip. Geçtiğimiz iki yıl içinde hızla büyüyen pazarın, 2015 yılına dek iki kat genişleyerek 100 milyon doları aşacağını öngörüyoruz” dedi.

‘Türkiye pazarı hızlı büyür’
Çelebi, 2007 yılında dünyada Free2Play oynayan kişi sayısının 44.9 milyon olduğunu ve 90 milyar dolarlık bir pazara işaret ettiğini hatırlatarak, 2011 yılında oyun sektörünün kârının müzik sektörünün 2 kat üzerinde olmasının beklendiğini ifade etti.

GamersFirst’ün CEO’su Joshua Hong, “devrimsel model” olarak nitelendirdiği ücretsiz oyun piyasasındaki lider konumlarından bahsederek şunları söyledi:

“40 milyonluk Güney Kore pazarının büyüklüğü son 10 yılda 1.5 milyar dolara ulaştı. Ekonomik açıdan Türkiye’den çok daha geride olan Vietnam’da bu sektörün cirosu 250 milyon dolar. Buna karşılık Türkiye çok progresif bir ekonomiye ve çok yüksek bir genç nüfusa sahip. Açıkçası ben Türkiye piyasasının gelecek 5 yıl içinde en az 400-500 milyon dolara ulaşmasını bekliyorum” değerlendirmesinde bulundu.

MMOG piyasasında dünyada yüzde 30’luk bir paya sahip olduklarını anlatan Hong, anahtar ülkelerinden biri olarak nitelendirdiği Türkiye pazarını, GamersFirst şirketi açısından şöyle değerlendirdi:

‘Krizin olumlu etkisi oldu’
“Türk oyuncular oldukça güçlü, dominant ve agresif. Oyunlarımızı her ülkede yerelleştirmiyoruz. Kısacası Türk oyuncular ve Türkiye pazarı bizim için çok önemli. Bu anlamda oyun kendi kendini yerelleştirdi.”

Kuruluşlarından bu yana her yıl yüzde 30-50 gibi büyük oranlarda büyüme kaydettiklerini ifade eden Hong, “Kriz bizi olumlu yönde etkiledi. Türkiye pazarı yüzde 25-30 arası, Asya pazarı da yüzde 15-20 arasında büyüdü. Bize göre Türkiye’nin oyun sektöründe çok yüksek bir ihracatçı olma potansiyeli bulunuyor” dedi.

Kaynak: Milliyet