Cannes’ın en tartışmalı işleri – 5

Yazı dizimizin sonunda Ürün Tasarımı, Radyo, Siber ve Tasarım jüri başkanlarına sorduk.

29.06.2015 - 11:09 | Alev Kaynak

Cannes'ın en tartışmalı işleri – 5
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+

Cannes Lions 2015’in jüri üyelerinin üzerinde en çok tartıştıkları işleri derlediğimiz yazı dizimizi Ürün Tasarımı, Radyo, Siber ve Tasarım kategorileri ile sona erdiriyoruz. Her kategori için yürütülen tartışmaların çıkış noktası farklı olsa da genel olarak hemen hepsinin merkezinde özgünlük ve inovasyon kaygılarının olduğunu söylemek zor değil. Özellikle Radyo kategorisinde, mecranın ufkunu açan çalışmaların ödüllendirilmeye çalışıldığı ve Grand Prix’nin böyle bir adaya gittiği görülüyor.

Jüri üyelerinin de vurguladığı üzere, hemen her yarışmada olduğu gibi, başarılı bir sunum, ödüle giden yolun olmazsa olmazları arasında gösteriliyor.

Yazı dizimizin ilk bölümüne buradan, ikinci bölümüne buradan, üçüncü bölümüne buradan ve Dördüncü bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.

Ürün Tasarımı Kategorisi

Dan Formosa, TasarımcıDan Formosa, Kategori Jüri Başkanı
Tasarımcı

“Başvuruları tasarım perspektifi üzerinden değerlendirirken, incelediğimiz çalışmaların bizim için yanıtlardan ziyade sorular ürettiğini gördük. Dolayısıyla süreç boyunca, başvuru metinlerindeki açıklamalara dair “tahminlerimiz” üzerinden ilerledik. Metinlerde bir tasarım hikâyesi olup olmadığını anlamaya çalıştık. Bu tahminler, tartışmaların çoğunu oluşturdu diyebilirim.”

The Lucky Iron Fish Project, Lucky Iron Fish (Geometry Global Dubai)

Radyo Kategorisi

Paul Reardon, Whybin\TBWA Group ECDPaul Reardon, Kategori Jüri Başkanı
Whybin\TBWA Group, ECD

“Başvuruların, geleneksel radyo mecrasında yapılan işlerden farklılaşması, yeni nesil radyo mecrasını temsil edebilmesi ve bu mecranın ufkunu ne kadar genişlettiği bizim için önemliydi.

Radyoya başvuran çalışmalar arasında, Grand Prix kazanan Berlin Wall of Fame bizim en çok tartıştığımız çalışma oldu çünkü çetrefilli bir işti ve bir sürü perspektifi bir araya getiriyordu. Bir yandan çok vurucu bir fikri vardı ama ticari amaçları da gözetiyordu. Stratejisi ve işlediği fikir fazlasıyla orijinaldi.”

The Berlin Wall Of Sound – The Most Unbearable Radio Ad, Soundcloud (Grey Düsseldorf / Berlin)

Tasarım Kategorisi

Andy Payne, Interbrand Group Küresel CCOAndy Payne, Kategori Jüri Başkanı
Interbrand Group, Küresel CCO

“Vaka dosyasının ve sunumunun düzgün hazırlanmış olması bizim için çok önemliydi. Mesajın aktarılması buradan başlıyor. Bu süreçte, bir tasarımı anlattığı için bu kategoriye başvuran ama aslında bambaşka kategorilere başvurması gerektiğini düşündüğümüz pek çok iş oldu. Vaka sunumlarının niteliği hem sohbetlerimizi körükledi hem de karar vermemizi kolaylaştırdı. Hakkında uzun uzun tartıştığımız, bizim için sürpriz faktörünü en çok barındıran başvurularsa, kategorinin sınırlarından taşan, bu sınırları muğlaklaştıran çalışmalar oldu. Tasarım kategorisini sadece perakendeye ait bir şeymiş gibi sunmaktan daha fazlasını yapabilen çalışmalar dikkatimizi cezbetti.”

Lifepaint, Volvo UK (Grey Londra)

Siber Kategorisi

Jean Lin, Isobar Küresel CCOJean Lin, Kategori Jüri Başkanı
Isobar, Küresel CCO

“Siber kategorisinde en çok tartıştığımız konu inovasyondu çünkü inovasyon siberin en önemli tamamlayıcısı. Kategoriye başvuran herhangi bir çalışmanın inovatif tarafı yoksa bu çalışma ödül için uygun bulunmayacaktır. İnovatif yaklaşımları işin içine katarak farklı farklı sorunları çözmeye çalışırsınız ama sorun şu ki; inovasyon, siber kategorisine her hâlükârda içkin. Dolayısıyla başvuran işlerin inovasyon derecelerine bakarak bir değerlendirme yapmak doğru olmuyor. Tüm işlerdeki inovasyon skorları gerçekten o kadar yüksekti ki karşılaştırma yapmak ve ortak bir kriter bulmak epey zorlaştı.”

Gisele Bündchen – I will What I Want, Under Armour (Droga5 New York)