Ana mecralardaki zihin açan fikirler

Dijital devrimle yeni fikirlere yelken açan ana mecralardaki en yaratıcı ve etkili çalışmalar Felis için yarışıyor.

05.09.2016 - 10:12 | MediaCat

Ana mecralardaki zihin açan fikirler
7
paylaşım
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
+
Nedir?

Reklamınız yaratıcı mı etkili mi yoksa tam Felis’lik mi?

Dijital devrimin önce vurduğu ama deviremediği sonra kol kola yürümeye başladığı ana mecralar, birçok ilham verecek fikre evsahipliği yapıyor. Felis ise geleneksel mecralardaki dönüşüme kayıtsız kalmıyor ve bu ortamlardaki gelişme ve uygulamalara paralel olarak kategori yapısını sürekli güncelliyor.

Marka ve reklamcıların ihtiyaçlarıyla tüketicinin değişken davranışlarına göre yeni şekline kavuşan bu mecralardaki işler için en uygun kategoriler Felis’te.

Açıkhava bölümünde geçen sene yer alan ünite ve ortam kategorileri aynen muhafaza edilirken bu yıl ortam kategorilerine iki yeni kategori eklendi. Açıkhava mecrasında gerçekleştirilen “dijital destekli ambient” ve “sanat destekli ambient” çalışmaları bulup ortaya çıkaracak başlıklarla Felis, açıkhava mecrasında 17 kategoride sektörleri değil uzmanlığı ödüllendirecek.

2015’te Basın Bölümü’nde bulunan 22 sektörel kategori sadeleştirilip güncellenerek 12’ye indirildi. Ayrıca üç yeni kullanım kategorisi eklenerek basılı mecralarda offline, online ve hibrit kullanımların kendine yer bulması sağlandı.

Geçen sene 24 kategoride başvuru imkânı veren Film Bölümü, bu yıl 35 kategoriyle açıldı. Televizyon ve Sinema Filmleri, İnternet Filmleri, Diğer Ekranlar ve Kullanım kategorileri olmak üzere dört alt başlıkta yeniden dizayn edilen Film Bölümü’nde, diğer bölümlerde olduğu gibi sektörel kategoriler sadeleştirildi.

İnternet fFilmleri alt başlığında sektörel kategorilerin yanı sıra video yayınında süre sınırı bulunan sosyal platformlar için üretilen filmlerin başvurabileceği Mini Filmler ve sektör farkı olmaksızın, paylaşılması üretilmiş reklam filmlerinin yarışacağı Viral Filmler kategorileri eklendi. Bu yıl eklenen diğer ekranlar ve kullanım başlıkları altında sıralanan kategorilerde ise filmlerin yayınlandığı mecranın ruhuna uygun yaratıcı öğeler barındırıp barındırılmadığına bakılacak.

2015’te tek kategoriyle geçilen Radyo Bölümü bu yıl tam 15 kategoriye genişletildi. 12 adet sektörel kategorinin eklendiği bölüme üç adet de kullanım kategorisi dahil edildi.

Açıkhava, Basın, Film ve Radyo Jürisi

Açıkhava, Basın, Film ve Radyo Bölümlerinin jürisine bu yıl Rafineri Ortağı ve Yönetici Kreatif Direktörü Emre Kaplan başkanlık edecek. Bol ödüllü bir kreatif olan Kaplan’ın jürisinde yine kendisi gibi kariyerleri boyunca birçok ödül kazanmış reklamcılar bulunuyor.

  • Ahmet Akın, Kramp/Kurucu Ortak ve Ajans Başkanı
  • Alemşah Öztürk, 4129Grey/Kurucu
  • Arda Erdik, Tribal Worldwide İstanbul/Kreatif Direktör
  • Can Faga, Publicis İstanbul/Yönetici Kreatif Direktör
  • Can Pehlivanlı, Y&R İstanbul/Kreatif Direktör
  • Emrah Akay, MullenLowe İstanbul/Yönetici Kreatif Direktör
  • Emrah Karpuzcu, Muhabbet/Kurucu
  • Gökhan Erol, Medina Turgul DDB/Kreatif Direktör
  • Gürkan Günaydın, Vietnam/Kurucu Ortak
  • İlker Zaharya, BÜRO/Kurucu Ortak ve Kreatif Direktör
  • Karpat Polat, K A R P A T/Ajans Başkanı
  • Kıvanç Talu, C-Section/Kreatif Direktör
  • Melda Barkın, Leo Burnett/CEO
  • Melike Güleli, TOFAŞ/Pazarlama İletişimi Müdürü
  • Mustafa Küçükkalıpçı, Propoganda İstanbul/Yaratıcı Yönetmen
  • Odisseas Sevsevme, Alametifarika/Kreatif Direktör
  • Oğuzhan Akay, Movida/Yaratıcı Ortak&Yaratıcı Yönetmeni
  • Orkun Demirelli, Dükkan/Kreatif Direktör
  • Özlem Akbayır, Arçelik/Marka Grup Yöneticisi
  • Sami Basut, ManajansJ. Walter Thompson Turkey/Kreatif Direktör
  • Selim Ünlüsoy, Ogilvy İstanbul/Yönetici Kreatif Direktör
  • Taylan Yapıcı, BLAB İstanbul/Kurucu Ortak ve Kreatif Direktör
  • Timuçin Güler, Opet/Genel Müdür Yardımcısı – Pazarlama ve İletişim
  • Uygur Yılmaz, Ajans Ultra/Yaratıcı Yönetmen
  • Volkan Karakaşoğlu, TBWA İstanbul/Yönetici Kreatif Direktör

Reklamına güvenen ne yapsın?

Ana mecralardaki zihin açan fikirler İlk aldığınız ödül?

Reklamda ilk ödülüm, bir Fiat ilanıyla aldığımız Kristal Elma’ydı. İlk ödülümle beraber o yıl beş kez sahneye çıktım. Ödül tabii ki işimizin en önemli parçası değil. İşin iyiliğinin tek kriteri de değil. Ama o beş ödülle, ödül almanın zehrini o yıl aldım diyebilirim.

Mesleğiniz dışında kazandığınız bir ödül var mı?

Meslek dışı değil ama alanım dışı diyelim. Bundan bir kaç yıl önce yönetmenliğini yaptığım bir reklam hem Kristal Elma hem de Effie almıştı. Yönetmen arkadaşlarıma saygısızlık olmasın, acemi şansı diyelim…

Niye Açıkhava, Basın, Film ve Radyo Jürisi?

Reklam dijital dönüşümü yaşadı. Pek çok şey eskisi gibi değil. Ama bu değişim ana mecraları öldürmedi. Basın içlerinde en zor durumda olanı belki. Ama film hâlâ kral. Outdoor hala en çok tüketilen mecralardan biri. Değişen, bu yeni dünyada sınırsız sayıda ilginç içeriğe ulaşabilen insanlara daha da ilginç şeyler sunabilme zorunluluğu. Ölense mecralar değil, o mecralarda “nasılsa zorla izletiyoruz” deyip “yasla şarkıyı, koy ünlüyü, okut brief’i ve etki al” anlayışı. Etki için gerçekten konuşturacak, yeni ve taze işler yapmak gerek. Televizyonda bile viral işmiş gibi düşünmek gerek.

Açıkhava, Basın, Film ve Radyo’da fikrine güvenen ne yapsın, ne yapmasın?

İşimiz fikirle. Ama hassas nokta şu: iyi bir fikriniz olması sonuçta elinizde iyi bir reklamınız olacağı anlamına gelmiyor. Size o fikri coşturmak için daha onlarca fikir gerekiyor. Tasarıma fikir, metne fikir, kadrajlara fikir, montaja fikir, ses fikri, oyun fikri, packshot fikri. Türk reklam sektörünün en temel eksiği fikirden öte “craft”a özenilmemesi. Yabancılar “good to great” diye isimlemiş bu farkı. “Great” işler için detaylar her şey demek.